plán na další hodiny
Na výše uvedené tři hodiny (za nepravděpodobného předpokladu, že by se vytýčený plán vskutku dodržel) by v dalších hodinách mohly navázat následující aktivity:
hodina čtvrtá
new article … první díl nového článku, jiný než OZARKS (právě s OZARKS se v následujících týdnech bude prolínat; nevadí pokud se bude jednat třeba o jednodílný krátký text); podle potřeby po přednesu zařadíme inquiry a/nebo a.t.
inquire cartoon … dotazy na cartoon, který studenti obdrželi už před začátkem první nebo druhé hodiny, konkrétně dotazy na recount verzi z webové stránky plus point-out samotných dialogů, na konec hodiny ještě a.t. interview s vybranou postavou (pokud je čas).
a.t. OZARKS… za využití coin toss, vzápětí opačně (pokud napoprvé padne live-ich-que, tak následuje past-he-tell), na začátku hodiny mu může předcházet point-out: třeba se některý z inn obratů uchytí a objeví se i v a.t.
point-out storyville … připomenutí inn z minulé hodiny ve dvou fázích: a) to celkově nejzajímavější, tedy zvýrazněné v kompletní verzi b) samotné gapfills … Pokud se obě skupiny podaří promíchat, ještě lépe.
hodina pátá
2s SMOKE … hlavní náplň hodiny, měl by se stihnout jak rehearsal (min. 20 minut), tak i aspoň jedno přehrání. To ale neznamená, že by neexistovaly alternativní přístupy (nazkoušení jednu hodinu, sehrání v druhé?) … Pokud je záměr zvládnout v jedné hodině obojí, chce to po úvodním bloku (recall article from previous class?) hned nasadit rehearsal, aby po následném sandwichi (fill OZARKS?) zbyl ještě čas na rychlé sehrání. Návraty v dalších hodinách umožní hlubší vstřebání obsahu a inn.
point-out cartoon recount + re-enactment dialog … vypíchnout to nejdůležitější z recount verze (popis děje a dialogu), ale studenty nechat přehrát dialogy; tyto dvě činnosti mohou proběhnou odděleně.
fill-long OZARKS 1/2 … Vyplnění první poloviny OZARKS s českou nápovědou, výborný sandwich mezi jednotlivými fázemi práce s 2s SMOKE.
recall article from previous class … opět užitečné jako sandwich.
hodina šestá
video … hlavní stavební blok této hodiny, měl by proběhnout úvod se slovní zásobou, zhlédnutí dotyčného úseku (zhruba 2-3 minuty, opakované zhlédnutí?), inquiry pro jistotu pochopení, point-out jako poukázání na množství zajímavých obratů a zbude-li čas, pak na konci hodiny ještě interview s aktérem děje, více v dalších hodinách.
fill-long OZARKS 2/2 … opět jako sandwich sloužící k promazání paměti studentů.
at storyville … překvapit studenty vzpomínkou na první storyville, vloženo mezi dva proslovy učitele.
point-out SMOKE … to pokud se stihnulo přehrání (re-enactment) v minulé hodině; pokud ne, pak by mělo proběhnout nyní a point-out obou částí by se přesunul na následující hodinu, s textem by se každopádně ještě dále pracovalo (a.t. obou částí etc.)
——————
No a tak to jde dál a dál. Ještě jsme v této chvíli ani nenačali interview a u mnoha textů jsme teprve na začátku práce s nimi. Navíc je možné, že přeceňuju množství bloků, jež se dají vměstnat do jednohodinovky a že výše uvedené množství materiálů a aktivit může při vlažnějším tempu vydržet na dvojnásobek vyučovacích hodin.